miércoles, 20 de febrero de 2008

A – Q – III – SAMARITANA


A – Q – III – SAMARITANA
1.- La Quaresma és un temps realment privilegiat per conèixer Jesucrist, i per accelerar el nostre pas en el camí del seu amor. Ja el primer diumenge vam contemplar un Jesús temptat pel diable; un Jesús home com nosaltres. El segon diumenge, fa vuit dies, a la muntanya del Tabor caiem de genolls amb el cap fins a tocar terra per adorar aquet mateix Jesús, vestit de blanc, amb el rostre transformat, perquè és el Fill de Déu, l'esimat del Pare.
2.- Ara comencem les últimes quatre setmanes fins a Pasqua. Jesús manifestarà aquesta seva realitat de ser Déu i home a la vegada amb paraules i fets, que culminen en la seva Ressurrecció.
3.- Avui, a l'Evangeli, Jesús es troba cara a cara amb la Samaritana i li diu: Jo sóc la Font d'aigua viva. I la Samaritana se'l mira, comença a fiar-se de Jesús, experimenta un no sé què dintre seu, i s'en va corrents al poble a dir-ho a tots els veïns. He vist a Jesús, el Messies. Els veïns del poble corren també cap a Jesús, a veure aquell Home que és Déu a la vegada, se'l miren, l'escolten, i se senten tocats per Jesús, i li diuen a la Samaritana: Ja no creiem per les teves paraules, sinò perquè l'hem sentit, l'hem vist, l'hem tocat nosaltres mateixos.
4.- El diumenge que ve passarà una cosa semblant amb el cec de naixement curat per Jesús, que perquè és Déu i Home podrà dir: Jo sóc la llum del món. I aquell cec de naixement caurà de genolls, i l'adorarà.
5.- Finalment la setmana següent, amb ocasió del miracle de la resurrecció de Llàtzer, les paraules i els fets de Jesús fan reflexionar profundament a l'agnòstic més honest; a qualsevol persona que busca la veritat: Llàtzer mort de quatre dies és tornat a la vida pel manament de Jesús i exclama, després d'una una oració molt íntima alb el Pare: Jo sóc la resurrecció i la vida.
6.- La història és la plataforma en la què Jesús de Natzaret és ofert a tothom. La memòria història dels temps de Jesús és una assignatura indispensable per a respondre les mil i una preguntes que la cultura, la ciència, la raó, etc es fan davant del fet religiós tan antic com l'home.