jueves, 19 de abril de 2007

Janusz Korczak

"No s'ha de deixar mai sola a les fosques, una criatura malalta". Era un professor jueu. L'any 1942 tenia tenia a Varsòvia un orfenat amb dos-cents infants. Els nazis els van enviar tots al camp d'extermini de Triblinka. A Korczak li van oferir salvar-se. Ho va refusar amb un argument de pes: No s'ha de deixar mai sola a les fosques, una criatura malalta". Cfr Diari AVUI 19 abril 2007, pag. 68. Era un professor jueu.

Liviu Librescu

Del Diari AVUI 19.abril.2007. Pg 68: "Dilluns passat va decidir entrevassar-se a la porta de l'aula on feia classe, barrant el pas a un tirador embogit, cobrint la retirada dels seus alumnes, que saltaven per la finestra. Quan l'últim alumne va saltar, el professor ja era mort." Era un professor jueu.

Benedicto XVI.

« Sobre la base de datos estadísticos disponibles, se puede afirmar que menos de la mitad de las ingentes sumas destinadas globalmente a armamento sería más que suficiente para sacar de manera estable de la indigencia al inmenso ejército de los pobres. Esto interpela a la conciencia humana. Nuestro común compromiso por la verdad puede y tiene que dar nueva esperanza a estas poblaciones que viven bajo el umbral de la pobreza, mucho más a causa de situaciones que dependen de las relaciones internacionales políticas, comerciales y culturales, que a causa de circunstancias incontroladas ». (Sacramentum Caritatis, 90)